fbpx

מהו אימון פונקציונלי ולמה הוא חשוב כל כך ?

על מה מדובר?

המונח אימון פונקציונלי מגיע מהמילה function – תפקוד. זהו בעצם אימון שנועד לשפר את התפקוד שלנו בחיי היום-יום. באימון פונקציונלי אנחנו מפתחים סל של יכולות – כוח, כוח מתפרץ, גמישות, זריזות, קוארדינציה, שיווי משקל ועוד.

מאיפה הגיע ה"אימון הפונקציונלי" ?

זהו סגנון אימונים שבעצם החל כאימון משקם. האימון מבוסס על פעולות יום יומיות, כשאנחנו לוקחים פעולה או משימה כמו להרים חפץ מהרצפה – ומתרגמים אותו לפעילות גופנית ברת תרגול – במקרה זה – הדדליפט. מי שמתורגל בדדליפט, יוכל בקלות לתרגם את היכולות להרמת חפצים כבדים מהרצפה בחייו.

מה מאפיין את האימון ?

אנחנו לרוב נראה פעילויות המערבות קבוצות שרירים גדולות ושונות יחד ( בשפה המקצועית – תרגילים מורכבים). באופן זה אנחנו מפתחים את הקואורדינציה והשליטה העצבית בשרירי השלד, אנחנו מחזקים את שרירי הליבה במקביל ואף משפרים יותר את תחושת המסוגלות הגופנית לתפקד בצורה איכותית.

דוגמאות בולטות לאימון פונקציונלי יהיו הסקוואט כתרגול קימה מישיבה לעמידה, חתירה כתרגול משיכת עצמים לקרבת הגוף או לחיצת חזה כדי לדחוף עצמים הרחק מהגוף.

האם אימון בחדר הכושר הוא לא פונקציונלי ?

להפך ! אימון הנועד לשפר את הכוח השרירי ולפתח את השרירים הוא גם כן אימון פונקציונלי, בעיקר לגיל השלישי. עם זאת, החשיבות מתחילה כבר בגיל צעיר על מנת להימנע מפירוק שרירי (סרקופניה) המתרחשת בגילאי ההתבגרות המאוחרים. אימון מכונות או תרגילים מבודדים הוא הדרך היעילה ביותר לשמור על מסת השריר שלנו ולהבטיח שנתפקד בצורה איכותית לעשורים רבים נוספים.

לסיכום

על מנת לשפר את איכות החיים שלכם ולתפקד בצורה מיטבית בחיי היום-יום אתם צריכים לשקול לשלב פעילות גופנית פונקציונלית, והיא תכלול גם תנועות מחיי היום יום וגם אימון למטרת עלייה או שימור מסת השריר והכוח השרירי. אימונים אלה יעזרו לפתח גם את הגמישות, יציבות, שרירי הליבה, תנועתיות, ניידות ואת התחושה האישית שאנחנו מסוגלים להיות פעילים ובריאים.

ביטול מנוי

דילוג לתוכן