fbpx

האם אתם חייבים להתאמן במשך שעה כדי שהאימון יהיה אפקטיבי ?

מתאמנים רבים מתקשים להתמיד באימונים כיוון שמדובר בהרגל שדורש יחסית השקעה מרובה של אנרגיה, פיזית ונפשית, והשקעה של זמן. במיוחד כשאנחנו עסוקים בעבודה, בנסיעות, בחיי המשפחה ורוצים להשאיר לעצמנו זמן לפנאי שלנו.

הזמן הנהוג לאימון במכון כושר הוא בערך שעה – כשהאימון כולל חימום, ביצוע סטים של תרגילים ומנוחה של דקה לפחות בין סט לסט.

 

נשאלת השאלה – האם אפשר אחרת ? האם אימון קצר יותר פחות אפקטיבי ?

כנראה שלא. ביצוע אימונים קצרים יותר של 30-40 דקות יכולים להיות אפילו יותר אפקטיביים.

יש לכך מספר הסברים :

     

      1. העצימות עולה – כאשר האימון קצר, אנחנו נרצה להפיק את המיטב ונרשה לעצמנו לדחוף חזק יותר.

      1. מיקוד – הריכוז שלנו הולך לאיבוד ככל שהאימון מתארך, כאשר האימונים קצרים יותר, אנחנו מסרבים להסחות דעת וממוקדים יותר באימון ובביצוע מיטבי.

      1. התמדה – קל יותר להתמיד ! יציאה מהבית לצורך חצי שעה הופכת להיות מנטלית פשוטה יותר לעומת יציאה של שעה. הסיכוי שנמשיך להתאמן עולה.

    1. יכולות ואנרגיה – ב-30 דקות אנחנו יכולים לנצל את שיאי האנרגיה שלנו לאימון, להימנע מעייפות המצטברת ככל שהאימון מתקדם, ולהישאר רעננים להמשך היום.
     

    אבל איך מבצעים אימון קצר ?

    מבצעים חימום מהיר כללי ודינאמי של כ3-5 דקות לכל הגוף. מתמקדים בתרגילים מורכבים שניתן לדחוק בהם משקלים כבדים יותר ולערב מספר קבוצות שרירים במקביל. מבצעים תחנות של 2-4 תרגילים ללא הפסקה בניהם.

    אם מתאפשר להגיע מעל 3 אימונים בשבוע – מחלקים את האימון לפחות ל-2 קבוצות שרירים שונות. לדוגמא – פלג גוף עליון ותחתון באימונים נפרדים. או אימון רגליים וידיים מול אימון חזה, גב, כתפיים ובטן.

     

    מסקנה וסיכום

    אין צורך לקרוע את עצמנו במשך שעה או להכריח את עצמנו להאריך את האימון מעבר לנדרש. אם אתם מתקשים להתאמן מטעמי זמן או אנרגיה – נסו לבצע אימונים קצרים יותר, העלו את רמת הקושי באימון, שפרו את הביצועים מאימון לאימון וגם תיהנו יותר !

    ביטול מנוי

    דילוג לתוכן