fbpx

האימון היעיל ביותר לחיטוב הבטן

שרירי הבטן מורכבים ממספר שרירים פנימיים וחיצוניים, החיצוניים הם שרירי הישר בטני ("הקוביות") ושרירי הבטן האלכסוניים (ה"צדדים"). יש מגוון גדול של תנועות שניתן לבצע לאימון הבטן, קבוצת שריר המהווה חלק משמעותי בשרירי הליבה של הגוף. כלומר המייצבים ומחזיקים את הגוף לכל אורך היום.

התנועות העיקריות כוללות כפיפה של הגו (לדוגמא : כפיפות בטן במנחים שונים), הרמה של הרגליים ( לדוגמא : מכשיר ייעודי להרמות רגליים או בתלייה על מתח) , כפיפות אלכסוניות, החזקה סטטית (פלאנק) ורוטציה של הגוף לצדדים בזוויות שונות.

ניתן לעבוד על הבטן בכל מקום, אבל … על מנת שנצליח לחטב את הבטן, גם אם יהיו לנו שרירי בטן מאוד חזקים ומאומנים – אנחנו צריכים להוריד באחוזי השומן כדי שנצליח לראות את החיטוב.

כלומר, עיקר העבודה למטרת חיטוב הבטן – היא חיטוב הגוף באופן כללי על ידי תזונה מותאמת לירידה במסת השומנים. התאמה התזונה כוללת צריכה יומית ממוצעת של פחות קלוריות מהמאזן היומי שלנו – מה שנקרא "גירעון קלורי".

עם זאת, אין לוותר על אימון איכותי לשרירי הבטן על מנת למקסם את כמות השריר ולהדגיש את המראה החטוב. בניגוד לדעה הרווחת בעבר, ביצוע של מאות כפיפות בטן או אימון יום יומי לא יהיה אידיאלי לפיתוח שרירי בטן או לשריפת שומן מקומית (לא אפשרי בכל מקרה).

הפתרון יהיה לאמן את הבטן כפי שאנחנו מאמנים כל שריר אחר – תחת התנגדות מתגברת מאימון לאימון או משבוע לשבוע, רצוי ל2-8 סטים באימון בטווח המקובל 6-20 חזרות יחסית קרוב לכשל שריר(מצב בו אנחנו לא יכולים לבצע חזרות נוספות).

לסיכום, חיטוב הבטן הוא תהליך הכולל ירידה בשומן ופיתוח שרירי בטן חזקים, ומשלב בין תזונה מותאמת ואימונים מותאמים למטרה זו. רצוי להיעזר באנשי מקצוע על מנת לייעל את התהליך ולבצע אותו היטב.

ביטול מנוי

דילוג לתוכן