fbpx

איך להצליח לעשות אימון טוב בחצי מהזמן

מאילוצים שונים אנחנו לעיתים נוטים לוותר על אימונים, במחשבה שאם אין לי שעה-שעתיים פנויות לאימון, האימון לא יהיה אופטימלי ופשוט… חבל להתאמץ. האם זה הפתרון ? כמובן שלא, תמיד עדיף לעשות מעט ולהישאר בשגרת חיים בריאה מאשר לא לבצע בכלל.

במאמר זה נסקור מספר שיטות שיעזרו לכם לבצע אימון חזקבהספק ולהתגבר על מכשול הזמן.

"הסופר-סט"

הסופר סט היא שיטת אימונים המתייחסת לצירוף של 2 תרגילים שמבוצעים אחד אחרי השני ללא מנוחה בניהם. כלומר לדוגמא נבצע כפיפות מרפקים ומיד לאחר מכן פשיטות מרפקים, לאחר סיום 2 התרגילים ניקח מנוחה (או שלא) ונמשיך לסופר-סט נוסף. בצורה זו נחסוך את זמני המנוחה הנדרשים בין התרגילים ונוכל להכפיל את התפוקה.

"רסט פאוז"

סט רסט-פאוז הוא סט בו אנחנו מבצעים תרגיל מסוים לכשל, נחים מספר שניות (5-15) וממשיכים את הסט לכמות חזרות נוספת. ניתן לנוח שוב ולהמשיך באותה רוטינה מספר פעמים. 1-2 סטים ארוכים כאלו ייתנו את אותו נפח אימון בזמן קצר ובצורה יעילה.

רב-סט או אימון תחנות

בדומה לסופר-סט, נבצע סדרה של תרגילים ללא מנוחה בניהם. ההספק יהיה גבוה מהרגיל, הדופק מעט גבוה יותר והאנרגיות שלכם יעלו לשמיים.

לסיכום

קיימות אפשרויות רבות כאשר אנחנו נדרשים לזמן אימון קצר. שיטות אלו יעילות לא פחות מאימון שגרתי, ובטח עדיפות על האפשרות הראשונה שאנשים חוטאים בה – לוותר לעצמנו על אימון או פעילות גופנית.

נתראה באימון הבא !

נסו אותן ותראו איך האימונים שלכם מתקצרים והופכים להנאה גדולה יותר.

ביטול מנוי

דילוג לתוכן