fbpx

אבקת חלבון על מה ולמה ?

 

זהו כנראה התוסף הכי פופולרי בחנויות התוספים ובחדרי הכושר, עשרות סוגים, חברות, טעמים והשוק רק הולך וגדל.

אז מה זה מכיל ? מי באמת צריך את התוסף ? מה ההבדלים בין הסוגים השונים ? נסביר בכתבה הבאה.

 

מהי אבקת חלבון ?

אבקות חלבון כשמן כן הן – תוסף תזונה המיועד להשלים את כמויות החלבון החסרות בתזונה של ספורטאים, מתאמנים או כל מי שזקוק לכך.

 

כמה חלבון אנחנו צריכים ?

עבור מתאמנים ההמלצה הכללית היא לפחות 1.5 גרם חלבון פר קילו משקל גוף ועבור מי שלא עוסק בפעילות גופנית ההמלצה העדכנית היא לפחות 1 גרם חלבון פר קילו משקל גוף כדי לצמצם את פירוק השריר עם התבגרותינו.

 

מה האבקה מכילה ?

המקור הנפוץ ביותר לחלבון באבקה הוא חלבון מי גבינה – "whey" שמופק מהחלק הנוזלי של החלב והגבינה. קיימים מקורות חלבון נוספים לתוסף כמו חלבון טבעוני על בסיס קטניות וסויה, חלבון ביצה ואפילו בשר.

ככל שריכוז החלבון יהיה גבוה יותר, תחשב האבקה לאיכותית יותר. הסוג המובחר ביותר הוא "whey isolate – חלבון מי גבינה מבודד".

 

מה היתרונות של אבקת החלבון ?

איכות החלבון – איכות החלבון הגבוהה נובעת מהרכב מלא של החומצות האמיניות החיוניות לנו לתפקוד ולפיתוח השרירים.

ספיגת חלבון טובה ומהירה – לאחר צריכת החלבון נראה עלייה מהירה בריכוז חומצות אמינו בדם. יש לציין שעבור המתאמן הממוצע לא בטוח שהיתרון הזה משמעותי והרעיון החשוב הוא להשלים את כמויות החלבון הדרושות מדי יום כדי לשמור על תהליכי בניית שריר ברמה גבוהה מתהליכי פירוק שריר שמתקיימים כל הזמן.

 

האם יש תופעות לוואי ?

לאבקת חלבון אין תופעות לוואי כתוסף, ייתכנו תופעות לוואי הנובעות מרגישות לאחד המוצרים לרבות רגישות ללקטוז. לכן מומלץ לצרוך במידה הדרושה לכם ולא יותר.

מתי לצרוך ?

בעבר הייתה המלצה לצרוך מנת חלבון מיד בסיום האימון, היום על פי מחקרים עדכניים יותר אנחנו יודעים שההמלצה לא מדויקת, יש יתרון מסוים לצריכת החלבון סביב שעת האימון (בשעות שלפני או אחרי האימון) אך שוב מדובר בהבדל זניח לעומת החשיבות של הצריכה היומית.

 

אז האם אני צריך אבקת חלבון ?

בשורה התחתונה, אם אתה לא מצליח להשלים את כמויות החלבון שלך בשום דרך אחרת, אם אתם מעוניינים לשדרג את איכות החלבון שאתם צורכים, אם אתם מעוניינים לגוון ולהוסיף טעם קצת אחר ממקורות החלבון הטבעיים

כנראה אבקת חלבון תהיה הפתרון עבורכם ותעזור לכם להשיג את המטרות שלכם.

ההמלצה האישית שלנו תהיה להעדיף אבקות חלבון ותוספים בכלל מחברות גדולות, ותיקות ומוכרות בשוק,

כאלו שנבדקות באופן קבוע ולכן האמינות והאיכות שלהן תהיה גבוהה יותר.

מבחינת טעם "על טעם ועל ריח אין להתווכח" נסו לבחור אבקת חלבון בהתאם לטעם האישי שלכם.

 

 

ביטול מנוי

דילוג לתוכן